.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اخبار كوتاه از گلستان

ضرورت دخالت تمام دستگاه‌هاي براي كاهش خشكسالي، تعيين حدود بستر رودخانه زيارت و ... از اهم اخبار كوتاه از گلستان است.

به گزارش شمال نيوز به نقل از روابط عمومي آب منطقه‌اي گلستان، مدير عامل شركت آب منطقه‌اي گلستان اظهار داشت: همه دستگاه‌هاي اجرايي بايد براي كاهش خسارات ناشي از خشكسالي بايد دخيل باشند.
نادعلي حاجيلري در جلسه ستاد خشكسالي استان افزود: براي برنامه‌ريزي براي كاهش خسارات ناشي از خشكسالي بايد همه دستگاه‌هاي اجرايي دخيل باشند تا با تعامل و هماهنگي بهتر بتوان بر مشكلات غلبه كرد.
وي با اشاره به حجم آب ذخيره شده در سدهاي استان، گفت: اكنون 107 ميليون متر مكعب آب در مخازن 12 سد بزرگ مخزني استان ذخيره شده است.
به گفته وي، ميزان آب ذخيره شده در سدهاي استان نسبت به سال گذشته بيش از 6/13 درصد افزايش نشان مي‌دهد.
وي با بيان اينكه تاكنون 42 درصد از حجم كل ذخاير سدهاي استان گلستان پر شده، افزود: حجم مخزن سدهاي استان بيش از 253 ميليون مترمكعب است.
حاجيلري با اشاره به ميزان بارندگي در سال آبي جاري، ادامه داد: از ابتداي سال آبي جاري تاكنون متوسط بارندگي استان 388 ميلي متر بوده كه نسبت به سال گذشته 48 درصد افزايش داشته است.
مدير عامل شركت آب منطقه‌اي گلستان افزود: اين شاخص در مقايسه با دو سال گذشته 4/6 درصد كاهش و نسبت به دوره دراز مدت 3/4 درصد افزايش نشان مي‌دهد.
حاجيلري تصريح كرد: با اينكه تا بهمن ماه ميزان بارندگي بسيار اندك بوده ولي با بارندگي در اواخر بهمن و به ويژه فروردين ماه تا حدود زيادي نگراني‌هاي ما در مورد كمبود آب سطحي برطرف شده است ولي اين گزارش در زمينه آب زيرزميني كماكان ادامه دارد.
همچنين در اين جلسه مقرر شد كه دفتر بازسازي و حوادث غيرمترقبه استان به عنوان دبير ستاد خشكسالي گلستان فعاليت كند.

* حدود بستر رودخانه زيارت گرگان تعيين شد
روابط عمومي شركت آب منطقه اي گلستان در اطلاعيه‌اي حدود بستر رودخانه زيارت گرگان را اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي شركت‌آب منطقه‌اي گلستان، در اين اطلاعيه با اشاره به اهميت رعايت حدود و بستر رودخانه‌ها آمده است: به اطلاع تمام شهروندان شهر گرگان مي‌رساند حد بستر و حريم رودخانه زيارت (حريم كمي) از بالا دست روستاي زيارت تا پايين دست روستاي قربان‌آباد (محل اتصال رودخانه زيارت به رودخانه قره‌سو) تعيين و مشخص شده است.
اين اطلاعيه مي‌افزايد: حريم اين رودخانه به حد فاصل متغير هفت تا 20 متر از منتهي‌اليه ديواره بستر تعيين شده است. همچنين حد فاصل رودخانه قره‌سو تا دانشگاه آزاد اسلامي هفت متر، حد فاصل دانشگاه آزاد تا پل سيد مسعود در نهارخوران گرگان 15 متر و در بقيه مكان‌ها به غير از محدوده قانوني روستاي زيارت نيز 20 متر تعيين شده است.
اين اطلاعيه افزوده است: اشخاص مي‌توانند براي كسب اطلاع بيشتر به شركت آب منطقه‌اي گلستان مراجعه كرده و چنانچه اعتراضي داشته باشند ظرف مدت يك ماه از تاريخ انتشار اطلاعيه اعتراض خود را به امور مربوطه تسليم و رسيد دريافت كنند در غير اين صورت ادعاي آنان مسموع نيست.

* توقيف يك دستگاه حفاري غيرمجاز در علي‌آبادكتول
رئيس اداره منابع آب علي‌آبادكتول از توقيف يك دستگاه حفاري تراكتوري غيرمجاز در اين شهرستان خبر داد.
سيدعلي حسيني افزود: اين دستگاه هنگام حفاري غيرمجاز توسط گروه‌هاي گشت و بازرسي شركت‌ آب منطقه‌اي گلستان توقيف شد.
به گفته وي، همچنين پرونده اين حفاري غيرمجاز براي گذراندن مراحل قانوني به دادگستري شهرستان ارسال شده است.
رئيس اداره منابع آب علي‌آبادكتول يادآور شد: اين دستگاه حفاري در اجراي ماده 45 قانون توزيع عادلانه آب و ماده 13 آيين نامه اجرايي مربوطه، اعمال قانون شده است.
حسيني با بيان اهداف فعاليت‌ اين گروه‌ها گفت: گروه‌هاي گشت و بازرسي به منظور تعادل بخشي و حراست از منابع آب‌هاي زيرزميني و جلوگيري از تخلفات احتمالي فعاليت مي‌كنند.
رئيس اداره منابع آب علي‌آبادكتول با بيان اينكه حفظ و حراست از منابع آب زيرزميني از اولويت‌هاي كاري شركت است، گفت: با افزايش فعاليت گروه‌هاي گشت و بازرسي آب‌هاي زير زميني در استان تعداد گروه‌هاي فعال در اين زمينه از هشت گروه در سال 1386 به 14 گروه در سال 1387 رسيده است.
وي تصريح كرد: تشديد فعاليت گروه‌هاي گشت و بازرسي آب‌هاي زيرزميني در كاهش آسيب‌هاي ناشي از خشكسالي بسيار موثر بوده و از جمله تدابير پيشگيرانه در خسارت به منابع آب‌هاي زيرزميني در اين بخش است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.034 seconds.